NIEUWS

17 augustus 2018

let op FAKE emails in omloop mbt bankpas

OVL nieuws

 

Zie ook:

 

Hartelijk dank voor het doorsturen van een valse e-mail.  Wij waarderen uw oplettendheid. Wij vragen u om ook in de toekomst valse e-mails naar ons door te sturen. Hiermee kunnen we er samen voor zorgen dat Internetbankieren veilig blijft.

 

Uw melding wordt automatisch verwerkt. Dit antwoord is daarom ook een automatisch gegenereerde e-mail. Het is helaas niet mogelijk om u persoonlijk terugkoppeling op uw mail of antwoord op een door u gestelde vraag te geven.

 

Wat doen wij met de doorgestuurde valse e-mail?
We nemen direct actie om de website achter de mail te laten blokkeren. En we plaatsen voorbeelden van valse e-mails op onze website.

 

Wie verstuurt valse e-mails en waarom?
Valse e-mails of phishingmails worden verstuurd door internetcriminelen. Zij zijn erop uit om u te bestelen. In de mail staat dat U nu snel iets moet doen in verband met uw bankzaken. Anders kunt u straks iets niet meer gebruiken. Of het kost geld. Of u loopt een voordeeltje mis. Of er is een andere smoes. De boodschap is dat het echt belangrijk is om op het linkje in de mail te klikken. Klikt U op het linkje ? Dan komt u op een nep-bankpagina. Daar worden bijvoorbeeld uw persoonlijke en vertrouwelijke gegevens zoals pincodes en inlogcodes gevraagd. Of u moet een bankpas aanvragen of een andere wijziging doorvoeren.  In sommige gevallen leidt het klikken op een linkje zelfs tot het besmetten van uw PC met een virus (ook wel malware genoemd). 
Klik daarom bij twijfel nooit op een link in een e-mail die vals lijkt. En geef ook nooit uw persoonlijke gegevens als pin-, inlog- of signeercodes af.

 

Wat heeft u gedaan naar aanleiding van de valse e-mail?
Heeft u gegevens achtergelaten? Moest u ergens een aanvraag voor doen of een wijziging doorgeven ? Of ziet u  nu iets afwijkends op uw scherm? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de Helpdesk Internetbankieren op telefoonnummer +31 88 722 66 27 (gebruikelijke belkosten).

 

Wees ook alert als u gebeld wordt "door de bank". 
Een andere bekende truc is dat internetcriminelen u telefonisch benaderen en u willen laten geloven dat zij van de bank zijn (babbeltruc). Dit kan gebeuren nadat u een valse e-mail heeft gehad waarbij u per ongeluk persoonlijke gegevens heeft achtergelaten. Verwacht u geen telefoon van ons en vertrouwt u het niet? Vraag dan de naam van de medewerker en verbreek de verbinding. Bel daarna zelf de bank op het telefoonnummer dat u al kent of dat u via www.rabobank.nl/vestigingen  heeft opgezocht.

 

Heeft u nog vragen ?
Kijk voor meer informatie op www.rabobank.nl/veiligheid. Heeft u daarna nog vragen ? Neem dan contact op met de Helpdesk Internetbankieren op telefoonnummer +31 88 722 66 27 (gebruikelijke belkosten).
 
Met vriendelijke groet,
Rabobank

 

 

10-10-2018

Ware Winst Brabant; uitnodiging

 

‘Ware Winst Brabant’ start 24 oktober in Gemeentehuis Boxtel

 

Op 24 oktober is de startmanifestatie van het project ‘Ware Winst Brabant’ in het Gemeentehuis van Boxtel.  Daar zal een presentatie worden gegeven over de doelstellingen van het project en vier Brabantse bedrijven zullen zich daar presenteren als de pioniers van het project, gericht op een nieuwe economie.

lees meer

20-08-2018

AFSCHEID & VERWELKOMING VAN EEN SLAGER

UITNODIGING van Wil en Virrie Beerens:

Beste mensen, Het is nog steeds ongelooflijk dat wij op vrijdag 31 Augustus voor de laatste keer werken als eignaren van onze keurslagerij. We hebben al veel teruggekeken en veel  herinneringen opgehaald.Het was hard werken maar plezier in ons werk hebben we altijd gehad. dankzij onze geweldige medewerkers en jullie, onze fantastische klanten, hebben we altijd in een geweldige sfeer kunnen werken. Dankjewel daarvoor, we zullen er nog vaak aan terugdenken, vaak aan herinnerd worden en er nog heel veel over praten. Wij gaan het missen omdat het ons altijd een goed gevoel heeft gegeven. Natuurlijk laten we de beeindiging van onze slagers carrière en ook het begin van de loopbaan van Dennis en Lonneke in Liempde niet zomaar voorbijgaan. Zij nemen op zaterdag 1 september de verantwoording van ons over en gaan ervoor zorgen dat er in Liempde een goed, lekker en betrouwbaar stukje vlees te koop blijft!! Zaterdag 1 september is de winkel gesloten maar.... van 14 tot 18 uur is iedereen van harte welkom om terug te blikken, vooruit te kijken, kennis te maken en ........afscheid te nemen. Een  drankje en een hapje zal er niet aan ontbreken. Kortom als je erbij bent, ben je getuige van de wisseling van de wacht.


Heel graag tot dan, Willy, Virrie, Dennis en Lonneke
Om wat aanpassingen te doen en om te zorgen voor een goede start is de winkel 3,4,5 september gesloten. Donderdag 6 september is het aan Dennis en Lonneke om Vleeschmeester Beerens feestelijk te openen!!

lees meer

17-08-2018

let op FAKE emails in omloop mbt bankpas

Er rouleren weer emails die afkomstig lijken te zijn van o.a. de Rabobank met de melding dat de bankpas gaat vervallen en dat je tegen bescheiden kosten ONLINE een nieuwe kan aanvragen. Dit zijn phising mails en trap er dus niet in!

lees meer

19-07-2018

Keurslager Willy Beerens wordt Vleeschmeester Beerens

Na 36 jaar gaan Willy en Virry Beerens hun slagerzaak overgeven aan Dennis en Lonneke. Ze verdwijnen niet helemaal uit de zaak maar gaan het geleidelijk wat rustiger aan doen. Fijn dat we een goede slagerij behouden in ons dorp!

 

lees meer

19-07-2018

vakantie en meer...

Een fijne vakantie voor iedereen en graag tot ziens op onze proeverij van 31 augustus!

lees meer

10-07-2018

BOT 2018, Fast Forward!

De trotse finalisten voor de BOT Trofee van 2018! Op donderdag 8 november 2018 weten we of ze in Liempde komen te staan!

lees meer

10-07-2018

Welkomstbon voor de Nieuwe Inwoners van Liempde

OVL heeft de nieuwe inwoners getrakteerd op een bon die bij al onze leden ingeleverd kan worden. Na inname kan deze verzilverd worden.

lees meer

17-05-2018

Zomerdag verzet naar vrijdag 8 juni!

De zomerdag is verplaatst naar vrijdag 8 juni!

kijk in je agenda en blok deze middag-avond af en geef je op!

 

lees meer

15-05-2018

Let op, oplichters!

Ons bereikt bericht dat ‘Belcentrale’, die zich voordoen als onderdeel van KPN, maar dat niet zijn, bedrijven proberen op te zadelen met een abonnement voor telefonie en internet. Ze suggereren dat je dit nodig hebt en geven misleidende informatie. Wees dus gewaarschuwd en laat je geen knollen voor citroenen aansmeren. Overkomt het je toch, laat ons weten en meldt het via https://www.klacht.nl/belcentrale/

 

lees meer

17-04-2018

NIEUWE INWONERS

ONDERSTAAND VERZOEK VAN HET DORPSBERAAD:

Op vrijdagavond 29 juni wordt weer de jaarlijkse ontvangst van de nieuwe Liempdse inwoners gehouden. Zoals als jaren gebruikelijk is, willen wij deze nieuwe inwoners ook dit jaar weer een welkomstpakket mee naar huis geven waarin onder meer informatie over Liempde, zijn ondernemers en zijn verenigingen kunnen vinden. Graag zouden we hier ook een aantal bonnen van de Liempdse ondernemers aan toevoegen.

lees meer